Wprowadzenie w błąd
Za praktykę rynkową, która wprowadza w błąd, uznajemy działanie, które w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której w innych okolicznościach by nie podjął. Co należy do takich praktyk? Przede wszystkim rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, rozpowszechnianie prawdziwych informacji, ale w taki sposób, który może wprowadzać w błąd, działanie związane z wprowadzeniem rzeczy na rynek, które może wprowadzić w błąd w zakresie, na przykład produktów lub ich opakowań, znaków towarowych, nazw handlowych lub innych oznaczeń indywidualnych przedsiębiorcy lub produktu.
Działanie wprowadzające w błąd może również dotyczyć samego istnienia produktu, jego rodzaju lub jego cech. Do działań wprowadzający w błąd zaliczymy również niedopilnowanie obowiązków przedsiębiorcy związanych z produktem, w tym usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części.
Działanie wprowadzające w błąd może też dotyczyć praw konsumenta (na przykład prawa do naprawy lub wymiany produktu). Wprowadzające w błąd może być również zaniechanie.
Polecane artykuły
Migrujemy na wakacje!
Poważne brzmienie słowa „migracja” w oczywisty sposób sprawia, że wywołuje ono skojarzenie z wyjątkowo istotnymi wydarzeniami i kwestiami. Tymczasem nie należy zapominać, że migracje to wszystkie wędrówki ludności, niezależnie od tego, jaki jest ich czas czy też cel. Chociaż takie sformułowanie nie
Co wpływa na migrację?
Mogłoby się wydawać, że powody, które wpływają na powstawanie wędrówek ludności są często dość konkretne. Każdy indywidualnie podejmuje decyzje o przemieszczaniu się, kierowany własnymi, mniej lub bardziej logicznymi pobudkami. Tymczasem warto wiedzieć, że specjaliści dzielą czynniki wpływające na